Toimistoelämää, Osa 1: Asiakasvastaavan päivä

/, Blogi/Toimistoelämää, Osa 1: Asiakasvastaavan päivä

Toimistoelämää, Osa 1: Asiakasvastaavan päivä

Pidän suuresti työstäni, sillä kaikki päivät ovat, niin kliseistä kuin se onkin, todella erilaisia. Olen oppinut reagoimaan moniin asioihin aivan uudella tavalla, ja seikat, jotka muutama vuosi sitten saattoivat tuntua maailmanluokan katastrofeilta, ovat nykyään hoidettavissa hyvinkin vaivattomasti, tai tuovat pientä lisämaustetta päivään. Koen onnistuneeni työssäni, kun pystymme porukkamme kanssa kääntämään jonkin vaikeuden voitoksi, ja tarjoamaan palvelua, johon asiakkaamme voi olla tyytyväinen. Seuraava kuvaus on kirjoitettu perjantain kunniaksi pieni pilke silmäkulmassa.

Asiakasvastaavan elämää välillä 8.30-20.30

Saavun toimistolle. Teen pienen kierroksen ja varmistan että paikalla oleva jengi on täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Joku saattaa olla sairaana, yksi ei ole nukkunut kunnolla ja toiselta on puhjennut autosta rengas. Tämän mieltä ylentävän kiertelyn jälkeen siirryn työpöytäni ääreen (usein edessä on ensimmäisenä pienimuotoinen siivousoperaatio) ja tarkistan saapuneet sähköpostit. Teen listan päivän töistäni ja mietin, montako kohtaa olen unohtanut, mikäli lista vaikuttaa epäilyttävän lyhyeltä.

Toimistopäällikkömme Samin saapuessa paikalle olen usein havainnut jonkin kehityskohteen, (joissakin tapauksissa kehityskohteita) johon olisi syytä tarttua. Olemme ratkaisukeskeinen tilitoimisto, joten painiskelemme tämän kehityskohteen parissa hetken aamun ratoksi, ja laadimme suunnitelman asian ratkaisemiseksi. Kehityskohteet vaihtelevat raporttimallimme ulkoasusta palvelukokonaisuuksiin asti.

Lounasaikaan pohdin, millä tuulella olen tänään. Mikäli fiilis on hyvä, menemme toimistopäällikön kanssa sushille. Mikäli fiilis kaipaa kohennusta, menemme toimistopäällikön kanssa sushille. Raaka kala on mielestäni vastaus lähes kaikkeen.

Työporukkamme vitsailee usein, että huoneeni oven viereen pitäisi pystyttää vuoronumeroautomaatti. Jossakin vaiheessa päivääni vastaanotankin jonottajat epämääräisen kaaoksen vallitessa. Tähän valmistaudun henkisesti kaatamalla itselleni suuren kupillisen kahvia ja hengittämällä syvään.

Loppupäivästä jatkan listani työstämistä, joka on aamun jälkeen muokkautunut melkoisesti. Tärkeintä on ollut se, että olen pystynyt auttamaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla, sillä siitä koko toiminnassamme on kyse.

By | 2018-03-02T21:53:01+00:00 maaliskuu 2nd, 2018|